Vrijdag 4 oktober (Vertrek)

4 oktober 2019 - Geldermalsen, Nederland

Vrijdag 4 oktober,

Saucijzenbroodje

Na een bakkie koffie met een heerlijk saucijzenbroodje van bakkerij Blijderveen in Geldermalsen,
hebben - we nadat Harrie zijn pijp opgerookt heeft - de auto van Petra ingepakt met alle bagage en 6 personen
en zijn we om 08:45 uur vanuit Geldermalsen vertrokken.

imageimageimageimage

Portemonnee-met-geld

In de auto de “pot” besproken.

We gaan op een parkeerplaats de plas- , koffie- en rookstop doen.

KoffieKoffie 2

De koffie was heerlijk om 10:40 uur. Gelukkig stonden we tijdens de regen onder een afdak van een laadstation voor elektrische auto’s.

Zoals gepland zijn we om 12:00 uur aangekomen in Collinghorst

Collinghorst

Afbakbroodjesbroodjes met belegGekookt eitje

's Middags heerlijk afbakbroodjes gegeten, gekookt eitje en met heerlijk broodbeleg.

Rob stond alvast de boontjes te haren voor vanavond.
En de tafel wordt gedekt.

DB7DC457-C976-4017-8781-C995E7EC998ABoontjes afgietenKoken

C26B9F13-7444-46B4-81C9-AAFBB1F41029

Hans P heeft een interessant verhaal over de 80 jarige oorlog en ging in de auto land overzichtskaarten erbij bijhalen betreft de situatie van toen.

80 jarige oorlogAD7E4CDE-EDEF-46EF-915D-FBDC8CBDEA6BHans de J controleert het op zijn mobiel.

's Middags gingen we - na enige omwegen getrotseerd te hebben - naar Emden.

imageHavenpoortDe haven van Emden 1Blazen maarHaven 2Haven 3

Biertje en koffie in EmdenHans vond het lekker bier

Na de haven bezocht te hebben zijn we een biertje en koffie wezen nuttig in Emden.
Hans P liet het biertje zich uitstekend smaken.

Paddenstoel 1Paddenstoel 2Paddenstoel 3Paddenstoel 4Paddenstoel 5

Paddenstoel 6Paddenstoel 7Paddenstoel 8Paddenstoel 9

Tijdens een wandeling in Emden hebben we veel schimmels en paddenstoelen gezien.

Aardappeltjes met boontjes en kipAvondeten

's Avonds om 19:00 uur het diner.
Bestaande uit de eerder genoemde sperzieboontjes (Mét boter en nootmuskaat). Gebakken aardappelpartjes, heerlijke prei-salade en fantastisch gebakken kipfilets.

Peertjes van JokeToetje

Als toetje had Joke peertjes ingemaakt. Dit samen met een toefje slagroom en een beetje jam maakte het geheel compleet.

1. Henri de Koning:
    8 oktober 2019
    Ik vond het een geweldig weekeind.
    En heb met plezier dit blog gemaakt.

Graag tot het volgende Broeredag in 2020
  2. Harrie de Koning:
    9 oktober 2019
    Het was weer een fantastische beleving met veel goede verhalen, goede atmosfeer, lekkere drankjes, goed eten en een hartverwarmend gezelschap. Ik kijk reikhalzend uit naar broerendag 2020.
  3. Hans J:
    10 oktober 2019
    Ik voelde me een fijn geknepen knakworsje .na zoon lange rit .en ..Sauna viel een beetje tegen ,had den Badjas al meegenomen.